Každodenný život nám prináša povinnosti, ktoré musíme v rámci platných zákonov plniť. Hoci nás tieto povinnosti zaťažujú, v skutočnosti nás chránia a pomáhajú nám. Podobne je to napríklad s povinným zmluvným poistením, ktoré sa vzťahuje aj na karavan. Jeho poistenie sa kvôli vysokým cenám za obytné automobily môže javiť ako drahá záležitosť, no nie je tomu tak. Presvedčte sa o tom v KOMUNÁLNEJ poisťovni a jazdite na dovolenku s vašim karavanom bez obáv. Starosti nechajte na nás.
Lebo aj vaša bezpečná jazda je to, na čom záleží.
Povinné zmluvné poistenie hradí zodpovednosť za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla tretím osobám na zdraví, živote, na majetku a ušlom zisku na Slovensku a v členských štátoch Zelenej karty. Táto povinnosť je zakotvená v zákone č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Povinné zmluvné poistenie (PZP) zabezpečuje úhradu škody na zdraví a majetku, ktorú vodič spôsobí svojím vozidlom inému účastníkovi nehody. Keďže povinné zmluvné poistenie kryje iba zodpovednosť za škody spôsobené iným subjektom, je vhodné si k nemu uzatvoriť aj havarijné poistenie. Jeho podstatou je náhrada škody na vozidle v dôsledku rôznych náhodných udalostí, napríklad havária, živel, krádež či vandalizmus.
Kto môže poistenie uzatvoriť?
Povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla je spravidla povinný uzavrieť držiteľ vozidla zapísaný v osvedčení o evidencii časť II (Technický preukaz).
Čo mám poistené v rámci PZP?
V základnom poistení máte na výber z dvoch variantov poistného krytia s nasledovnými limitmi poistného krytia:
GARANT PLUS
EUROGARANT PLUS
V rámci produktu PZP získate bezplatné benefity na základe verejného prísľubu:
Doklad preukazujúci poistenie:
Ako môžem poistenie uzatvoriť?
PZP môžete uzatvoriť online v pohodlí domova alebo v našej najbližšej pobočke. Ak máte akékoľvek doplňujúce otázky, napíšte nám, radi vám odpovieme.
Kedy poistné krytie začína a kedy zaniká?
Poistenie začína dňom uvedeným v poistnej zmluve. Končí uplynutím dohodnutej doby poistenia, písomnou výpoveďou jednej zo zmluvných strán, zánikom motorového vozidla, zápisom prevodu držby motorového vozidla na inú osobu v evidencii vozidiel, vyradením motorového vozidla z evidencie vozidiel alebo nezaplatením poistného v lehote jedného mesiaca od dátumu splatnosti.
Ku každej poistnej zmluve PZP získate automaticky bezplatné asistenčné služby (technické, predcestovné, administratívno-právne a lekárske asistencie) v nasledovných variantoch:
Náročnejší vodiči majú k dispozícii možnosť priplatiť si rozšírený balík asistenčných služieb, ktoré poskytujú nadštandardný servis na Slovensku a v zahraničí. Vybrať si môžete z dvoch variantov:
Rozšírené asistenčné služby PZP pdf
Osobitné zmluvné dojednania k rozšíreným asistenčným službám PZP pdf
Asistenčné služby zabezpečuje NONSTOP spoločnosť Global Assistance Slovakia
Asistenčné služby a osobitné zmluvné dojednania v povinnom zmluvnom poistení
PONEHODOVÁ ASISTENCIA
Ak ste zavinili nehodu, v rámci tejto služby vám pomôžeme s administratívnymi úkonmi ohľadom škody na vašom vozidle.
Overenie vozidla PASASIST
Asistenčná služba, pomocou ktorej viete overiť stav a históriu vozidla (napr. pred jeho kúpou). Služba je dostupná v klientskom portáli e-KOMfort po udelení súhlasu so spracúvaním osobných údajov na marketingové účely a vzťahuje sa na všetky asistované vozidlá, ktoré majú poistnú zmluvu PZP so začiatkom poistného obdobia od 1. apríla do 31. decembra 2024.
PASASIST zahŕňa bezplatné asistenčné plnenie raz do roka v rozsahu:
Kedy poistné platiť?
Poistné môžete platiť ročne, polročne alebo štvrťročne. Periodicitu platby si môžete nastaviť podľa vašich preferencií. Počas poistného obdobia si môžete periodicitu platby poistného zmeniť prostredníctvom určeného tlačiva.
Ako poistné platiť?
Poistné môžete uhrádzať prevodným príkazom na číslo účtu poisťovne alebo platobnou kartou.
Dostal som upomienku na neuhradené poistné. Čo mám urobiť?
V prípade, že ste dostali upomienku na neuhradené poistné, odporúčame vám ho čo najskôr zaplatiť. Ak ste poistné medzičasom uhradili a napriek tomu ste od nás dostali upomienku, overte si, prosím, platby na vašom klientskom účte online.
Ako poistnú udalosť nahlásiť a čo je potrebné doložiť?
V prípade, že dôjde k poistnej udalosti, oznámte ju, prosím, elektronicky cez online formulár alebo telefonicky na čísle 0850 111 566 (zo zahraničia +421 2 5262 7282).
Pripravte si nasledujúce údaje:
Polícii nahláste každú dopravnú nehodu, pri ktorej sa usmrtí alebo zraní osoba, poškodí sa cesta alebo všeobecne prospešné zariadenie, uniknú nebezpečné veci alebo ak na niektorom zo zúčastnených vozidiel vrátane prepravovaných vecí, resp. na inom majetku vznikne hmotná škoda prevyšujúca jedenapolnásobok väčšej škody podľa § 125 zákona č. 300/2005 Z. z. Trestného zákona.
Kto môže poistnú udalosť nahlásiť?
Poistnú udalosť oznamuje vždy osoba uvedená v poistnej zmluve, teda poistený alebo poistník.
Kedy je potrebné poistnú udalosť nahlásiť?
Akúkoľvek poistnú udalosť oznámte poisťovni bezodkladne najneskôr do 15 pracovných dní od jej vzniku, ak nastala na území Slovenska a do 30 dní, ak nastala v zahraničí.
Tlačivá nájdete na nasledovnom odkaze: zoznam tlačív